Frågor & svar

Erbjuder ni något avbeställningsskydd?

Ja, det är möjligt att lägga till ett avbeställningsskydd på alla bokningar som görs genom oss. Det gäller om du, någon i resesällskapet, eller en nära familjemedlem blir sjuk eller råkar ut för en olycka. Vänligen notera att vid en eventuell avbokning ska ett läkarintyg kunna uppvisas för att skyddet ska vara giltigt. Avbeställningsskyddet kan inte läggas till på en redan existerande bokning. Du hittar mer information om avbeställningsskyddet i din kundvagn.

Finns det rabatter för barn, pensionärer eller studenter?

Vi erbjuder tyvärr inte rabatter för studenter, men många av våra rundturer och attraktioner har reducerade priser för barn, och vissa även för pensionärer. Dessa ser du tillsammans med biljettillgängligheten efter att du valt ett önskat datum för din bokning. Kom ihåg att kontrollera åldersgränsen för dessa biljetter då den varierar.

Vad innebär det att turen startar vid mitt hotell?

För vissa evenemang och utflykter ingår transfer från ditt hotell, om ditt hotell är centralt beläget. Du måste stå redo i hotellets lobby 15 minuter innan angiven upphämtningstid. Läs mer på din voucher/e-biljett.

När får jag mina biljetter?

Alla dina e-biljetter/vouchers skickas automatiskt till din e-postadress när din bokning är bekräftad och betalningen är slutförd. NOTERA! Bokar du privat flygtaxi ska din e-biljett/voucher kompletteras med ett bokningsnummer från leverantören, så det kan ta upp till 48 timmar innan din voucher/e-biljett skickas till din e-postadress. Bokningen ÄR dock bekräftad så snart betalningen är slutförd! **Har du beställt biljetter till Gatwick Express, Gatwick Thameslink, Stansted Express eller Heathrow Express så skickas e-biljetterna till din e-post adress i ett SEPARAT mail, vanligen inom 2 arbetsdagar. Dessa biljetter hanteras manuellt och skickas i turordning baserat på avresedatum. **Har du beställt Travelcards eller Oyster Card skickas dessa med VANLIG post, vanligen inom 2 arbetsdagar.

Vad menas med att mina biljetter är "på förfrågan"?

Den generella regeln när man bokar genom oss är att din bokning automatiskt bekräftas när betalningen är genomförd. Dock är det så att vissa evenemang kräver bekräftelse från teatern/arenan eller en lokal agent och det är dessa bokningar som vi refererar till som 'på förfrågan'. Bokningen kan inte bekräftas förrän en förfrågan är gjord och vi har mottagit svar från vår leverantör. Om en attraktion eller ett evenemang är ”på förfrågan” kommer det att framgå under bokningsprocessen. Vanligtvis tar denna process mindre än 48 timmar, men under helger och ledighet kan det ta längre tid. Så snart din reservation har bekräftats av leverantören skickar vi biljetterna via e-post och slutför din betalning. Skulle det inte vara möjligt att bekräfta bokningen informerar vi dig via e-post, och summan som reserverats på ditt konto vid bokningstillfället släpps.

Kan jag kontakta Ticmate?

Ja, gör gärna det! Du kan nå vår internationella kundtjänst via e-post helpdesk@ticmate.com eller genom att ringa telefonnumret som du hittar under ”kontakt”. Vänligen notera att bokningsbekräftelser och biljetter skickas från en ”no-reply” e-postadress som du inte kan svara till. Vi svarar gärna på dina frågor och välkomnar åsikter. Våra kontorstider är helgfria vardagar måndag till fredag 08-20 centraleuropeisk tid.

Svenska
DubaiBiljetter.se


Till kundvagnen